Pages

12 mars 2015

Presentation, Lovisa.

Hej

Mitt namn är Lovisa, jag bor utanför Alunda och jag går min sista termin här på bruks i SA12. Jag tycker Bruks är en bra skola, det säger jag inte bara för att, utan tycker verkligen vi har bra lärare och god ställning bland eleverna. Den här möjligheten gör det inte sämre direkt! Antar att alla vi som ska iväg är oerhört taggade inför resan, det är i alla fall jag. Jag tror att vi kommer lära och ta med oss mycket hem i bagaget – i dubbel bemärkelse.
    
På tal om bagage är jag aningen stressad över att hinna packa, vill inte stå på Arlanda och vända ut och in på packningen, letandes efter passet som ligger kvar så fint hemma i hallen. Det vore något. Nej men ska försöka få med mig det som kan tänkas behövas under veckan. Hur svårt kan det vara? Sen är det ju inte hela världen ifall man skulle glömma något heller!

  
Jag kommer att ha praktik på ett café i Ossett och är oerhört spänd och nyfiken inför det. Hoppas att man har turen att få smaka på något smarrigt under praktikdagarna, hehe. Annars är jag även nyfiken på vad vi kommer få för mat i värdfamiljen. Tidigare har jag bara ätit som turist i England och det ska bli kul att verkligen få se hur det är hemma i ett engelskt hushåll. Nog om mat, alla är kanske inte lika intresserade av att äta mat som jag. Får skylla på att jag inte fungerar utan mat. Bör kanske varna mina medresenärer om att mitt humör kan droppa rejält när jag inte får i mig något...

Jag kommer bo med Sanna från VO12 hos en dam, Pauline. Utifrån mailen vi har fått verkar hon oerhört omtänksam och trevlig, jag tvivlar inte en sekund på att vi kommer få det hur bra som helst hemma hos henne. Det ska bli kul och förhoppningsvis lärorikt att tillbringa den kommande veckan i England. Den här erfarenheten kanske kan hjälpa till att ordna upp bland virrvarret av tankar om tiden efter studenten lite? Eller inte, vi får se - kul ska det bli i alla fall!


Dags att krypa till kojs snart, men först blir det duschen och sedan ska jag börja packa lite. 
Så jag inte har all packning  kvar till  imorgon kväll!  

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar