Pages

17 mars 2015

Random facts och bullseye



Hallå i stugorna!

Då vi är i England så får vi många nya erfarenheter och intryck. Därför tänkte jag göra en liten kort lista med saker som har hänt och saker som jag och de andra reagerat på. En liten faktalista helt enkelt.

1. Bullseye
Jag tänkte börja med att skryta lite genom att visa en extremt suddig bild på min fullträff från vår Dart-turnering igår. Jag satte alltså en fullträff och har svävat på moln sedan detta. Många kanske inte tycker att det här är någon stor bedrift, men känner man mig så vet man att jag inte är den pricksäkraste personen på planeten. Detta gjorde alltså min kväll, helt klart! 



2. Roliga lampknappar på toaletten
Något många av oss fick erfara när vi skulle in på toaletten för första gången här var en lite smått panik när vi inte kunde hitta någon lampknapp. Flera av oss letade tappert med ficklampan på mobilen längst väggar och golv. Tillslut insåg vi att lampknapparna på toaletterna är snören i taket, gärna med en liten tjusig figur på längst ned?! Kan vara bra att veta om ni någon gång får för er att komma hit!


3. Fikat på Lovisas café är extremt gott
Idag trotsade jag min laktosintolerans totalt och besökte Lovisas praktikplats med Emma Andersson och Ebba. Vi enades om att den får väldigt bra betyg. Målet är att hinna med att testa Sannas praktikplats också då även hon jobbar på ett café.



4. Kylan är inget skämt
Vi blev varnade om att det skulle vara kallt i England. Trodde dock att jag, en svenne som i princip lever i snön 4 månader om året, skulle klara lite kyla lätt. Av denna anledning tog jag inte med så varma kläder. Big mistake! Det är svinkallt här vid den här tiden, så om ni åker hit, ta med långkallingar, sockor, tjocktröjor och hela baletten. Ni kommer inte ångra er! Engelsmännen verkar dock ha någon supergen. När vi går och hackar tänder med jackorna på så går vissa barbent med träningsshorts.


XX Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar