Pages

10 mars 2015

Presentation, Emma

Hej!

Som du säkert har förstått vid det här laget kommer den här bloggen handla om min och nio andra elevers upplevelser under vår studieresa till Ossett, Leeds 2015. Vi ska försöka dokumentera alla roliga händelser från vår resa. Kanske kan vi inspirera er till att söka för att åka när ni går i trean på Bruksgymnasiet?

Jag heter i alla fall Emma Wallin och kommer ifrån Alunda. Jag går i klass SA12 där jag började efter höstlovet i årskurs ett. Jag har sedan jag började på Bruks velat åka till England och hoppats att jag skulle få chansen. Jag visste att det fanns en möjlighet att jag inte skulle få åka, men jag blev tillslut en av de lyckliga som blev antagna.

Alla vi som åker har nog olika mål med resan. Mitt mål är att ha en sjukt rolig vecka, lära känna den engelska kulturen, språket och såklart lära känna nya människor. Jag är helt övertygad om att mina förhoppningar kommer uppnås. Familjen jag ska bo med består av mamman Maria, pappan Russ och sönerna Joseph och James. De har en Beagle som jag planerar att bli vän med också, om inte annat med massor av mutor.

Nu, några dagar innan vi åker har jag börjat känna av nerverna. Jag är sjukt nervös, det ska jag inte himla om. Jag menar, jag ska ju ändå bo helt själv med en engelsk familj jag aldrig har träffat förr och bara haft mailkontakt med innan. De verkar dock vara sjukt snälla och väldigt måna om att jag ska få ha det så bra som möjligt. Jag önskar att jag kunde säga att allt inför resan är klart, men om jag ska vara ärlig har jag varken börjat packa, växlat pengar eller gjort något av de viktiga sakerna jag borde ha gjort för flera dagar sedan. Jag ska väl avsluta att skriva här och ta tag i det så att jag kommer iväg till England jag också.

Jag hoppas att du kommer tycka att det är roligt att följa vår resa. Har du något önskemål på vad vi ska ha med i vår blogg så lämna gärna en kommentar. De andra tjejerna kommer nog också presentera sig här i bloggen framöver.


Försökte hitta någon seriöst bild på mig. Visade sig vara ganska svårt. Ska bättra mig, lovar!

XX Emma 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar